عناوین خبرهای محیط زیست

سالانه 56 میلیارد دلار خاک کشور به‌خاطر صنعت و کشاورزی ازبین می‌رود

شاهرود- ایرنا- مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در ایران سالانه 56 میلیارد دلار از پول کشور به خاطر صنعت، کشاورزی، معادن ناپایدار و جانمایی نادرست جاده ها از دست می رود.

شناسایی منبع اصلی آلودگی آب با ربات ماری

تهران – ایرنا - محققان رباتیک در دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان واقع در سوییس با الهام از حیوانات، ربات‌های مختلفی را ساختند که یکی از آن‌ها شباهت زیادی به مار دارد و قادر است با خزیدن در میان آب‌های آلوده، منبع اصلی آلودگی را شناسایی کند.

رهاسازی 150 پرنده سهره طلایی در بانه

سنندج- ایرنا- سرپرست اداره حفاظت محیط زیست بانه گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره 150پرنده زینتی سهره طلایی را در یکی از زیستگاه های این شهرستان رهاسازی کردند.

ایجاد شبکه ذخیره گاه زیستکره کشورهای حاشیه دریای خزر

تهران - ایرنا - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به شرایط ویژه دریای خزر به عنوان بزرگترین دریاچه دنیا، ایجاد شبکه ذخیره گاه زیستکره برای کشورهای اطراف آن ضروری به نظر می رسد.

امضای یادداشت تفاهم ترتیباب تکمیلی مقابله با تغییرات آب و هوایی میان ایران و چین

پکن - ایرنا - در جریان دیدار سفیر ایران در چین با مدیرکل دپارتمان تغییرات اقلیمی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات این کشور، سند ترتیبات تکمیلی یادداشت تفاهم ارائه محصولات برای مقابله با تغییرات آب و هوایی میان دو کشور امضا شد.

جریان‌های بالارونده هوا، مانع بارش نم‌نم باران می‌شوند

تهران – ایرنا - محققان ناسا دریافتند نقش جریان‌های بالا رونده هوا در میزان و نحوه بارش باران بسیار موثرتر از آن چیزی است که پیش از این تصور می‌شد.

کشف190قطعه کبک قاچاق درسیستان

زاهدان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان وبلوچستان گفت: 190 قطعه کبک قاچاق با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان سراوان در جنوب شرق استان کشف شد.

تشنگی خلیج گرگان

گرگان - ایرنا- پسروی آب خزر حیات خلیج گرگان درحوزه آبی گلستان را این روزها بیشتر از همیشه به خطر انداخته، تنها خلیج ایرانی خزر برای اینکه همچنان زیستگاه پرندگان مهاجر و بومی و محل تخم ریزی ماهیان خاویاری باشد، منتظرسرریز آب رود ولگا در روسیه و طرح های ضربتی نجات است.

سازمان حفاظت محیط زیست: در اشترانکوه جاده‌ سازی نشده است

تهران - ایرنا - نماینده ویژه سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرکل دفتر مشارکت‎های مردمی این سازمان از عدم وجود هرگونه جاده سازی در منطقه حفاظت شده اشترانکوه خبر داد .

ایجاد شبکه منطقه ای ذخیره گاه زیست کره بین کشورهای حاشیه خزر

انزلی - ایرنا - معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست، از ایجاد شبکه منطقه ای ذخیره گاه زیست کره بین کشورهای حاشیه خزر در راستای پیوستن به ذخیره گاه زیست کره جهانی خبر داد.

حکم قصاص قاتل محیط بانان هرمزگانی تاییدشد

بندرعباس-ایرنا- رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: حکم قصاص قاتل محیط بانان این استان پس از صدور حکم در دادگاه کیفری یک هرمزگان و سپری شدن مراحل قانونی در دیوان عالی کشور به تأیید نهایی رسید و جهت اجرا ارسال شده است.

آغاز تخمگذاری لاک‌پشت‌ها در سواحل مَکُّران

چابهار- ایرنا- لاک پشت های سبز دریایی با آغاز فصل تخمگذاری وارد سواحل مَکُّران، محدوده آب های ساحلی لیپار چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان شدند.

افزایش تبخیردریاچه ارومیه به دلیل گرما

تبریز - ایرنا - مدیرکل بحران استان آذربایجان شرقی گفت: گرم شدن هوا در روزهای گذشته تبخیر زیاد دریاچه ارومیه را به همراه داشته است.

نهنگ‌ها مثل انسان آوازخواندن را فرامی‌گیرند

تهران -ایرنا - محققان استرالیایی دریافتند نهنگ‌ها برای یادگیری یک آواز، آن را قطعه‌قطعه فرا می‌گیرند؛ این شیوه‌ای است که انسان‌ها برای یادگیری آوازها از آن استفاده می‌کنند.

تحویل یک قلاده روباه به محیط زیست تهران

تهران- ایرنا- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرتهران از تحویل یک قلاده روباه به این اداره توسط ماموران آتش نشانی خبر داد.

صفحه 1 از 273 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | بعدی >